Naar de Gross, - Reisverslag uit Obervellach, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Naar de Gross, - Reisverslag uit Obervellach, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Naar de Gross,

Door: George en Conny

09 September 2016 | Oostenrijk, Obervellach

Zo, we hebben onze spullen weer ingepakt en het was de bedoeling om naar Obervellach te rijden dat is een ritje van ongeveer 130 kilometer. Dus............. op tijd alles ingepakt (zo rond 10.00 uur) en rijden maar. Onderweg, na een kilometer of 60 kwamen we langs een kabelbaan die je naar boven op de berg bracht en dan zou je de Grossglockner (3797 meter hoog) kunnen aanschouwen. Nou dat leek ons wel wat dus.... de camper geparkeerd en naar het loket. Het was inmiddels 11.40 uur dus....... pauze voor de mensen die bij de kabelbaan werken en wel tot 13.00 uur. Siësta in Oostenrijk, ja het bestaat. Er zat dus niks anders op dan of verder rijden en niet de berg op (maar het was vandaag net zo lekker helder) of wachten tot de siësta voorbij was en we naar boven konden. FF overleggen en de keuze werkt gemaakt om dan maar even te wachten, we waren per slot van rekening al aardig opgeschoten onderweg naar onze volgende camperplek. Bij de kabelbaan was ook een winkelcentrum dus van de nood een deugd gemaakt en meteen maar boodschappen gedaan voor de lunch en die meteen maar burgemeester gemaakt. Inmiddels was het kabelbaantje ook weer opgestart en kaartjes gekocht om ons zo rond de 900 meter omhoog te laten brengen met de kabelbaan en daarna zijn we zelf ook nog 600 meter omhoog gewandeld naar in totaal 2621 meter waar we in de Adler Lounge een lekker drankje hebben gedaan en even lekker naar de Glossglockner hebben staan gluren. Lekker even opgewarmd in het Alpenzonnetje op het terras om daarna weer de 600 meter naar beneden te lopen naar de kabellift. De laatste lift zou om 16.30 uur naar beneden gaan en als je deze zou missen dat moest je dus de volgende 900 meter naar beneden ook zelf lopen. De klim naar de Adler hadden we gedaan in ongeveer 60 minuten en we vertrokken naar de kabellift om 15.25 uur. De goede rekenaars hebben dus al in de gaten dat er onderweg niet te veel mag worden genoten van het uitzicht daar anders de laatste lift aan onze neus voorbij zou gaan en er dan genoeg tijd zou zijn om van het uitzicht te genieten omdat we dan zelf naar beneden zouden moeten lopen. Nou we zijn op tijd bij de lift aangekomen en zijn lekker met een gondel naar beneden gebracht. Dan maar verder met het 'laatste' stukje van ons ritje naar de volgende camperplaats. Daar zijn we mooi op tijd gearriveerd en er was nog alle ruimte om lekker in het zonnetje te genieten van weer een mooie dag hier in Oostenrijk. Lekker zelf (Conny) gekookt en nu even lekker douchen en dan onze belevenissen nog even in en story aan jullie laten weten. Trouwens deze camperplaats waar we nu staan is bij een Nederlander, en die heeft in zijn voortuin(!!!!!!!) vier camperplaatsen gemaakt en dat staan wij nu lekker in het zonnetje. Nou een andere invulling van deze dag dan we ons zelf hadden voorgesteld, maar desondanks hebben we er weer heerlijk van genoten. Nou dit was het weer voor vandaag, kussies van ons. XXXXXXXXXX

• 11 September 2016 - 10:34

Loes:

Hallo globetrotters

Moedig hoor om met een derde lift naar boven te gaan terwijl jullie al twee keer eerder gestrand zijn. Ach ja zo maak je nog eens wat mee.
    Dank jullie wel voor de lieve sms. Wij gaan ook genieten. Jullie nog veel plezier de laatste week. En een veilige terug reis.

Tot nu toe zeer genoten van jullie belevenissen.

Liefs van Albert & Loes.

• 11 September 2016 - 13:58

MAM:

Hallo kinderen van me.

Wat hebben jullie weer voor moois meegemaakt. Maar zet nooit meer als titel Rampdag. Ik ben me de beroerte geschrokken. Voortaan tussen haakjes schrijven maar wel leuk. Jullie hadden weer een goedkope dag. Eten van een ander. Het is hier ook een beetje donker weer de zon zou nog komen maar ik zie hem nog niet. Volgende week ga ik kermis vieren, lekker paling bij Eveleens halen. Maar de kermis begint pas op woensdag 21 september. Maar eerst ga ik donderdag naar de BINGO met Nel. Ik zal met prijzen terug komen. Ik heb vandaag lekker met Loes zitten eten gewoon thuis. Ze kwam even wat eten brengen. Maar voor nu genoeg gekletst. Nog heel veel plezier de laatste week.

Liefs mam

• 11 September 2016 - 14:58

Louis Funcke:

Maar Moeders dat hoef je niet te vertellen over gratis eten en drinken ,dat gebeurt elke week bij ons op de tennis................doei en een veilige rit verders