Nog een keer de rivier op. - Reisverslag uit Birch Island, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Nog een keer de rivier op. - Reisverslag uit Birch Island, Canada van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Nog een keer de rivier op.

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

13 Mei 2017 | Canada, Birch Island

Zo, we hebben geslapen op het parkeerterrein van de River Safari. We hebben namelijk gevraagd of we vandaag (zaterdag) nog een keer meemogen op de boot om nog een paar beren te spotten. We waren trouwens gisteravond net van de boot en toen barste er toch wel een behoorlijke bui los dus net op tijd in de camper. Lekker gegeten en voor ons gevoel heeft het de hele nacht geregend. Vanmorgen mooi op tijd eruit, want we zouden om 10 uur met de boot weer de rivier en het meer op gaan. Wij dachten trouwens dat ze helemaal niet zo druk hadden met de rivier safari omdat wij gisteren toen we aankwamen met één andere camper op het parkeerterrein stonden. Vandaag hadden we in de gaten dat ze het al lekker druk hebben want om 9.30 uur kwam de eerste bus al aanrijden. Allemaal Nederlanders die met de bootjes mee gingen, daardoor zou het voor ons rond 10.45 uur worden dat we gingen vertrekken. De boottocht duurt ongeveer 1,5 uur zodat we zo rond 12.15 uur weer terug waren. Nog even opwarmen want het had de hele tocht geregend en het was goed koud op het meer. Maar.............................. wel weer drie beren gezien, wat zijn dat machtige beesten, pachtig om te zien. Eenmaal terug aan wal hebben we enkele medewerkers een Hollandse gadget gegeven, dat hebben we al eerder deze vakantie gedaan, maar wat is iedereen hier blij mee. We hebben sleutelhangers en magneten met klompjes mee. Ze vinden een gadget leuker dan een fooi. Meteen kwam de eigenaar naar ons toe en kregen wij een Canadese gadget, super lief. Iedereen gedag gezegd met een dikke knuffel. Dus uiteindelijkrond 13.00 uur in de camper om onze weg te vervolgen, we wilden naar Clearwater dat is zo’n 120 kilometer verderop. En jullie kunnen zo zachtjes ons tempo wel .........zal wel weer een hele toer worden. We zijn uiteindelijk om 16.00 uur aangekomen in Claerwater. Onderweg nog getankt en wat gegeten langs het info-centrum boodschappen gedaan en dan op weg naar drie watervallen die we willen zien hier in de buurt van Clearwater, prachtige watervallen en wat een geweld waarmee dat water zich door de smalle doorgangen weet te persen. Deze watervallen liggen in het Walls Grey Park, toch nog een ritje van 80 km heen en weer. Nog een bruine beer, mooi hert en een vos (denken wij) gezien. Al met al weer een prachtige dag met veel regen! Nog even een slaapplekje gezocht, nou dat is gewoon een parkeerplaats geworden, we hadden geen zin om verder te zoeken, het was ook al weer inmiddels 20.00 uur. Hapje eten maken, koffie gedronken, gedouchd en de kooi in.
Dikke xxxxx van ons uit het prachtige en natte Canada. (De zomer kleren nog niet aan gehad!!)