Aangekomen in Oostenrijk. - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Aangekomen in Oostenrijk. - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Oostenrijk.

Door: ConnyenGeorge

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

05 Mei 2012 | Oostenrijk, Klosterneuburg

Joepie weer internet!!!!!
Na weer een lekker nachtje te hebben geslapen werden we wakker met het zonnetje in ons gezicht, ja echt waar. En ook onze nieren zaten weer op de plek waar ze hoorden!! We zaten rond 9 uur lekker aan onze korte broek buiten te ontbijten. Lekker rustig aan gedaan maar………………. toch maar weer op pad gegaan. Ons doel was om vandaag Wenen te bereiken. Nou dat is gelukt hoor. We waren al bijna bij de grens en vanaf de grens deed de navigatie het weer. Dus we hebben de randweg van Wenen niet gezien!! Hahahihi We schoten lekker op, totdat we van de doorgaande weg af werden geleid en klein weggetje in moesten. We dachten even dat de weg over zou gaan in een landweggetje. Maar nee dat was niet het geval. Conny reed en die vond het wel prachtig zo door het platteland te rijden. George vond het maar niets, die houdt meer van opschieten. Op een gegeven moment gaf de navigatie aan nog 200m en ga dan de veerpont op!!!!!!!!!!!!!!! Wij dachten waar zijn we nu toch weer beland. Maar het klopte, we moesten namelijk de Donau overvaren, leuk toch? We dachten even dat we in Noorwegen waren, maar nee dat kon niet want het was 22 graden. Wij de veerboot op en na 8 euro lichter te zijn stonden we aan de andere kant van de Donau en konden we onze weg vervolgen.
Eenmaal aangekomen op de camping, eerst maar wat gegeten en op toen op de fiets gesprongen, ons doel voor vanmiddag was het Schönbrunn Paleis. We hadden bij de receptie een fietskaart en een stadsplattegrond gekregen, nou ………. Die moest weer regelmatig bekeken worden. Tot dat er iemand stopte en vroeg in het Duits waar we naar toe moesten, wij vertelde naar Schönbrunn. Hij vertelde dat dat nog wel een eindje fietsen was. Ohhhh, daarom keek de mevrouw bij de receptie zo vreemd toen we zeiden dat we op de fiets naar Schönbrunn wilden! De jongen heeft ons aardig op weg geholpen, hij is zelfs nog een stuk met ons meegefietst. Nou ik kan je vertellen het was zeker een aardig stuk(je) fietsen, maar we hebben het gehaald. Lekker door de tuinen lopen banjeren en na 1½ uur hebben we de fietsen weer opgezocht. De zon was weg en er waren alleen maar donkeren wolken. Oh jee zullen we wel droog aankomen bij de camper, natuurlijk geen regencapes mee dit keer. Nou ja en anders maar nat, er kon niet veel nat worden, want we hadden de korte broeken aan. Het fietsen terug ging wel lekker, tot 2 km voor de camping, toen begon het toch wel wat te regenen, wij als een gek aan het fietsen gegaan en uiteindelijk waren we een beetje nat. Wat gedronken en toen werd er aan de deur geklopt, de overbuurman. Dagen geen Nederlanders gezien en hier barst het er van. Omdat het nogal waait gaf hij de tip om scheerlijnen aan de luifel te doen. We waren gelukkig al zo wijs geweest voordat we weggingen om de luifel met een paar haringen vast te zetten. Maar oké we hebben de raad van de overbuurman aangenomen. In het dorpje wat gegeten, want het was echt te laat om zelf nog iets te gaan maken hmhmhm. Nou het waait hier als een gek, met af en toe een bui en een rozig hoofd, dus dat wordt zo douchen en lekker te bed.
Doei doei van een paar Wenen.

• 09 Mei 2012 - 09:10

Pap En Mam:

Hoi hoi wat weer een heerlijk verslag houden jullie bij hoeveel Km jullie fietsen want ik geloof dat jullie net zoveel Km fietsen als met de camper rijden ha ha ha.
    Natuurlijk is het voor Conny leuker om op het platte land te rijden dat komt van vroeger van Julianadorp dat zit nog steeds in haar grapje hoor.
    Wat leuk dat er nog iemand met jullie mee fietste wat leert een mens toch veel onderweg zo help je hier ook sneller een ander uit een ander land.
    Leuk dat de buurman even aan klopte en wat zielig dat het te laat was om zelf te koken en dan naar bed rozig en wind wat zullen jullie lekker hebben geslapen en gezond weer op kus