De Etna!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Nicolosi, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu De Etna!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Nicolosi, Italië van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

De Etna!!!!!!!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg George en Conny

04 September 2013 | Italië, Nicolosi

De dag van de Etna!!!!!!!!!!! Vandaag mooi vroeg opgestaan want Conny vond het achteraf deze nacht toch niet zo fijn hier een hoop geschreeuw en getoeter was er de afgelopen nacht en ze is daar toch wel een tijdje van wakker geweest, ik uiteraard ook (dus niet) lag lekker op twee oren te slapen en jaaaaaaaaaaaaa dan kan je niks horen. En nadat we geconstateerd hadden de huishond het deze nacht ook niet had gehaald en dus gewoon buiten op het terrein lag (dood!!!) Hebben we maar snel afgerekend en zijn we vertrokken. Onderweg, Conny had geen behoefte om daar nog te ontbijten, bij de supermarkt snel nog wat broodjes gekocht en toen op naar de Etna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dwars door Catania heen en echt door straatje s en steegjes dat je dacht waar zijn we terecht gekomen. Conny vindt dit niet echt prettig, en ik kan wel stoer doen maar ik eigenlijk ook niet zo, maar gewoon de deur op slot houden en gewoon doorrijden en toch genieten van het ritje naar de vulkaan. Toen we daar aankwamen dachten we echt dat we voor de Etna op het parkeer terrein stonden, als gewone Nederlandse lulletjes. Dus mooi wat foto’s gemaakt van de berg die grensde aan het parkeerterrein. Nadat we ons ontbijtje op hadden en na ettelijke foto’s van de “Etna” zijn we naar de kabelbaan gelopen die ons verder de berg op zou brengen. Toen we halverwege de kabelbaan waren begon ik me te realiseren dat de berg die wij voor de Etna aan hadden gezien nooit de Etna kon zijn want, we zouden met die kabelbaan naar 2500 meter hoog gaan daarna zouden we met een terreinwagen naar 2920 meter en dan met de gids naar 3000 meter lopen. Dus al de foto’s die we beneden hadden gemaakt waren in ieder geval niet van de Etna. Conny had mij trouwens nog wel het advies gegeven om bij het vertrek naar de kabelbaan mijn vest aan te trekken, ik vond dat een beetje gelul, maar uiteindelijk toch maar haar advies opgevolgd. Wat was ik blij toen we boven kwamen met de terreinwagen dat ik mijn vest bij me had waaien, waaien en nog eens waaien daar boven op 2920 meter en koud!!!!!!!!!!!!! Toen nog dat stukje met die gids nou dat mag eigenlijk geen naam hebben want hij wist nog niet echt het verschil tussen Duits en Engels dus met een mengelmoes van deze twee talen wist hij ons nog wel iets te vertellen over wanneer de laatste uitbarsting was geweest en dat was op 27 april 2013 en wat nu de uiteindelijke Etna!!! was, want we zagen nu alleen nog maar bergen om ons heen. En dor!!!!!!! en grauw echt net een maanlandschap maar toch ook wel weer indrukwekkend. Flink wat foto’s gemaakt en toen weer het ritje naar beneden met terreinwagen en kabelbaan. Bij de camper was het inmiddels flink bewolkt geworden, we stonden werkelijk in de wolken, maar ja dat ben ik natuurlijk eigenlijk altijd als ik met Conny en de camper op pad ben. Nou nog even kijken wat er te koop is in de souvenirshopjes en dan de reis naar onze slaapplek voor de nacht aanvangen, uiteraard door Catania, ook nog even getankt (wordt je niet vrolijk van de dieselprijs in Italië) en nu zitten we lekker aan een drankje op de camping aan de Ionische Zee.
Morgen is het de bedoeling dat we wat verder naar het zuiden van Sicilië rijden het doel is dan Agrigento, en dan lees je onze belevenissen weer vanuit daar. Vandaag was een vermoeiende en zeer, zeer indrukwekkende dag!
Liefs en groetjes van ons!!!!!!!!!!!!

• 04 September 2013 - 22:02

Sylvia:

Jeetjemina, dat zou niks voor mij zijn...hopelijk kan Conny nu wel
    goed slapen, of goed geslapen... Het is maar hoelaat jullie naar bed gaan ;-) Mooie
    foto's....xxx

• 05 September 2013 - 00:15

Loes:

Vandaag weer alles gelezen. En mam had je sms naar mij door gestuurd. Dus helemaal van alles op de hoogte.
    Jullie mooi weer en wij ook. Vandaag was het weer heerlijk weer en ook de komende dagen hebben we niets te mopperen. De zomer gaat gewoon nog ff door. Echt genieten en dat voor september.
    Geniet nog lekker van jullie vakantie en bijna op de helft van de reis wat gaat dat toch snel. maar ik ga nu een tukkie doen. Lekker slapen in jullie hut op wielen.

Liefs van ons uit het zonnige Leiden.

• 05 September 2013 - 09:30

Smurfin:

He hallo, ja daar is ie dan weer na al jullie verhalen te hebben gelezen. Wat een tocht jongens. Zo maak je nog eens wat mee! Mooie foto's. BO-tje dus tijd om alles eens goed te lezen. Zo zie je maar weer George dat je altijd naar Conny moet luisteren. Leuke foto's met die zon, mij lukt het nooit om zulke fotot's te maken. Hier nu ook 30 graden en morgen lekker naar het strand. Zie dat het bij jullie ook lekker warm is. Moest George weer op z'n kant de kleine straatjes door??? Nou weer lekker genieten van het mooie Italie en zal proberen wat vaker te reageren. Tot gauw dan maar xxxx

• 08 September 2013 - 22:25

George En Conny Van Der Spruit:

Toch nog wel een beetje geslapen hoor Sylvia.
    We genieten elke dag Loes.
    Smurfin, blijven oefenen met foto's maken. Ons heeft het ook 3 rolletjes gekost!!!!
    Vanaf de Etna is George gaan luisteren. Nee George was niet te breed, maar .........!!!