Teutoburgerwald - Reisverslag uit Barntrup, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu Teutoburgerwald - Reisverslag uit Barntrup, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

Teutoburgerwald

Door: Conny en George

27 April 2013 | Duitsland, Barntrup

Hallowwwwwwwwwwwww,

Zo, daar zijn we dan eindelijk weer, na een winterslaapje van vier maanden zijn we er weer op uit met onze camper. Lekker hoor.
Ons eerste uitstapje ging naar Heerenveen waar we een dagje naar de World Cup Finale zijn gaan kijken. De vrijdagmiddag dat we wilden vertrekken, gaf de motor van de camper aan dat hij eerst even langs de garage wilde om even doorgemeten te willen worden. Nadat we dat dan maar even hebben laten doen, zijn we op ons gemakje naar Heerenveen gereden, waar we zo rond vier uur waren.
De rest van de belevenissen in Heerenveen zullen we jullie besparen, wij zeggen alleen………………. doe het ook eens het is GEWELDIG!!!!!!!!!!!! Daarna nog een weekend in Garderen geweest waar we bij een hotel hebben gestaan (op de parkeerplaats) en twee dagen lekker hebben gewandeld. (bij voor ons gevoel min 20 zooooooo koud was het)
En nu gaat het “normale” werk weer beginnen, we zijn op dit ogenblik in Duitsland in het Teutoburgerwald waar we vanaf de 26e staan tot aan de 30e dus voor ons geen Koninginnedag in Nederland, maar we zijn bang dat het zonder ons ook wel door zal gaan.
Vanmiddag dus aangekomen na een, voor ons, megaetappe van maar liefst 361 kilometer!!!!!!!!!
We staan nu in Barntrup (of all places!!!!) prachtige plaatsen met een eigen kunstgrasveldje voor de camperdeur, helemaal goed.
Nadat we even hadden gezeten en alvast onze oranje Bosse bol burgemeester hadden gemaakt vonden we de tijd om toch nog wat te gaan doen, het plan werd opgevat om naar Bad Pyrmond te gaan (op de fiets) want er was daar een leuk kasteel om te bezoeken en het plaatsje op zich was ook wel aardig. (achteraf) Onderweg naar onze bestemming begon het al een beetje te spetteren maar wij dachten dat gaat echt geen echte bui worden waar we tot op onze huid van nat zullen worden jammer maar helaas zou later blijken!!
Het dorpje (of was het nu een stad?) was in ieder geval eigenlijk wel leuk om een tijdje in rond te lopen wat we dan ook gedaan hebben, we merkten alleen niet dat het toch wel aardig door begon te regenen en we moesten nog een kilometer of tien terug waarvan ongeveer de helft bergop zou zijn!
Nou toen we uiteindelijk terug waren bij de camper heb ik geen droge draad meer kunnen vinden bij mezelf en ook niet bij Conny en ik heb alles minutieus nagekeken, maar we zitten inmiddels alweer een half uurtje binnen en de kachel doet zijn werk naar behoren. Wij wilden eerst hier in het plaatselijke restaurant gaan eten wat de pot schaft maar nadat we als verzopen katten thuis zijn gekomen hebben we dit evenement uitgesteld tot morgenavond, dus hebben we net lekker gebakken aardappelen met een biefstuk en een lekkere griekse salade naar binnen gewerkt.
Zometeen nog even lekker een filmpje kijken, want de wifi-code die we hebben gehad werkt nog niet naar behoren, dus morgen nog maar even vragen of die sukkel de verkeerde cijfers en letters op ons briefje heeft geschreven!!!! (of wij doen iets fout, maar ons kennende kan dat bijna niet zo zijn,,,,,)
Nou dit zijn in ieder geval onze belevenissen van vandaag, morgen gaan we naar Hameln (waarschijnlijk wel met de plaatstelijke busonderneming vanwege het behoorlijk hobbelige landschap wat we voor de wielen van onze stalen rossen krijgen) en zoals jullie wel weten (van dat verhaal van die fluiter) zullen wij ook het pad van de rattenvanger gaan volgen, dus als jullie vanaf morgen geen belevenissen van ons meer te lezen krijgen, is die fabel toch misschien helemaal niet zo’n fabel!!!!!
Nou tot morgen.

Groeten Conny en George.

• 27 April 2013 - 10:15

Ton En Atie :

Wat heerlijk om weer van jullie te horen,,, wat een leven zo he,,,heerlijk langs de weg en veel zien en je voelen als god in duitsland,,

hier heeft het ook de heledag geregend tegen de avond werd het droog en konden de boten naar de Kaag,,,waar de voorjaars wedstrijden beginnen,

Jörgen vaart nu of....met jari en ian,,, als bemanning moet je ger......staan en de jongens kunnen altijd,

Opa ton vaart er vaak bij,,,wij hebben tijdelijk een mooie sloep,, zo voor de deur is dat wel erg luxe,,,maar genieten ermee tussen de bollenvelden en bij de wedstrijden in mei en juni..

leuk ook het verslag van serena,,heb er van genoten je moeder stuurd het door ,,echt fijn...

facebook hebben wij niet dus ik hoop dat het zo lukt,,,groetje van de oldys ton en atie

• 27 April 2013 - 13:11

Louis Funcke:

Hallo Conny en George leuk dat jullie weer aan het toeren zijn en heel veel mooie dingen gaan beleven.
    Maar hou George goed in de gaten want anders zijn die 6 centimeter er weer gauw aan met ze bosse bol en gebakken aardeappeltjes en biefstuk.
    En ik lees het wel maandag in de telegraaf dat ze de grootste RAT gevangen hebben ,jullie gaan geschiedenis schrijven .
    Maar voor de rest nog veel plezier.
    doei.........louis

• 27 April 2013 - 17:55

PAP EN MAM:

Goede middag,

zo een heel verhaal maar het eerste deel wisten wij al, gelukkig belde Loes net want ik was even de draad kwijt hoe ik het moest doen.

En dan naar de Ratten vanger passen jullie maar op want zo nieuwsgierig als jullie zijn gaan jullie natuurlijk achter hem aan, en dan weet je ook niet wat er gaat gebeuren.

vandaag beter weer zon en een frisse wind maar wel droog,vanmorgen thuis en vanmiddag even naar Overvecht plantjes halen en die gaan wij morgen in de hang potjes doen,dus lekker bezig.

verder geen nieuws meer te vertellen ik ga stoppen wens jullie nog mooie en gezellige dagen en mooi weer.
    Liefs kuss uit het mooie Sassenheim

• 27 April 2013 - 17:59

Mam:

ik ga even kijken hoe ik moet bellen met Hallo buitenland.nl doei doei