We hebben ons weer verplaatst!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Schieder-Schwalenberg, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu We hebben ons weer verplaatst!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Schieder-Schwalenberg, Duitsland van George en Conny Spruit - WaarBenJij.nu

We hebben ons weer verplaatst!!!!!!!!!!!

28 April 2013 | Duitsland, Schieder-Schwalenberg

Daar zijn we weer!

Zo, even een update van de belevenissen van deze dag, voor onze trouwe volgers.
Vanmorgen zo rond 10 uur vertrokken uit Barntrup richting Rischenau waar we even een oude molen wilden bezoeken en even rond wandelen in dit dorpje. Nou de molen was waarschijnlijk verplaatst, want wij konden dat kl..e ding niet vinden, onderweg hadden we al gemerkt dat het op straat verdacht stil was, de bewoners wisten waarschijnlijk dat er twee van die idioten uit Nederland in de buurt waren die nu zelfs in hun dorpje wilden komen rond snuffelen. Dus…………………… iedereen binnen blijven en gordijnen en wat je nog meer voor je ramen kan doen dicht houden!!!!!!!!!!!!
Nou dat was dus Rischenau, weinig te beleven. Dan maar op naar Schwalenberg een dorpje wat voornamelijk wordt bewoond door kunstenaars en die bleken zo rond 12 uur nog niet uit hun bed te zijn, dus daar kon je ook een kanon afschieten zonder dat je er over in moest zitten dat je er misschien wel 1 raakte. Wel was er daar een burcht die ver boven de stad uit torende en iedereen die ons een beetje kent weet wat dit voor ons betekend, jawel………………….. naar boven om van het uitzicht te genieten en er zou bovenop ook een restaurant zijn voor een bakkie en wie weet wel iets lekkers erbij. Nou we zijn boven gekomen maar jammer maar helaas het restaurant was of nog niet open vanwege het seizoen of de uitbater had er de brui aan gegeven omdat er maar weinige klanten waren die dat eind naar boven wilden lopen. Dus lekker ergens boven op een bankje zitten genieten van het uitzicht en daarna weer op ons gemakje naar beneden gelopen om met de camper naar de Schnieder See te rijden waar we deze nacht zullen slapen. Nou het plekje is de moeite waard we hebben een uitzicht om van te kwijlen, we kijken zo over het meer (dat is Nederlands voor het Duits van See) echt een pracht plek!!!!!!!! We hebben vanmiddag de See nog even rond gefietst toch een uurtje bezig, onderweg nog even een waffel met warme kersen naar binnen gewerkt, waardoor we dus niet 1 uur maar 2 uur over het rondje hebben gedaan. Morgen gaan we het meer rond lopen en ik denk dat we in datzelfde restaurant dan wel weer iets lekkers zullen nuttigen. Ik weet eigenlijk verder niets meer te melden en het diner begint ook zijn een aanvang te nemen, met andere woorden ik moet stoppen, want we gaan eten. Misschien tot na het eten en anders wellicht tot morgen!!!!!!!!!

Lieve groeten Conny en George

• 28 April 2013 - 20:37

Pap En Mam:

Ja een molen verplaatsen dat doen ze wel meer zeker oude informatie.
    En ja wat wil je van kunstenaars verwachten? die maken zich echt niet druk als ze iets verkopen waar ze weer een week van kunnen leven is het prima.

Wel fijn dat jullie toch naar boven zijn gelopen dan hebben jullie toch lekker van een heel mooi uitzicht zitten genieten en niets te eten of te drinken

als ik het zo op tel zijn jullie wel een paar keer eten en drinken mis gelopen ja toch nog een wafel met warme kersen ach dat is ook weer een hele hap, misschien is dat restaurant op maandag wel gesloten met al die toeristen Ha ha ha zou maar brood mee nemen, en wat was het diner nu vanavond? was het lekker?
    verder geen nieuws gewoon een gewone zondag lekker lopen doen waar wij zin in hadden op het Balkon was het heerlijk.
    Voor morgen weer een fijne dag misschien is er morgen van alles te doen eten drinken molen kunstenaars wat het ook is geniet er van, liefs kussssssssssssss doei doei

• 28 April 2013 - 21:29

Ton En Atie :

wat een leuk verhaal weer, en dan nog al dat lekkers,,, leuk he zo hier en daar , zomaar kunnen slapen,,,was toch jullie droom....nou goed gedaan,,,hier mei-vakantie dus Jörgen en de kinderen de heleweek,,,best druk....maar ook gezellig....spelletjes weer......lieve gr.....

• 29 April 2013 - 13:35

Marion:

Ja komt wel tot rust zo met al die 'slapende' dorpjes. en George zo te lezen heb je de zakjes slanke lijn maar thuis gelaten.

gr. xxx

• 29 April 2013 - 15:49

Edduinkerken:

Mooi verslag geniet er maar van .je hebt wel gelijk
    slankelijn thuis laten
    veel plezier en de groeten ed en wil